Rektor
Rektor har det samlede ledelsesansvar på campus og dermed også det overordnede personalemæssige ansvar for alle afdelinger. Det betyder, at rektor er den øverste ansvarlige for skolens drift, økonomi og pædagogiske udvikling i overensstemmelse med skolens strategi og mål. Det er rektors opgave at sætte en klar retning for campus og sikre, at den strategiske ledelse udøves i et tæt samarbejde med bestyrelsen, som rektor er ansvarlig over for.
Rektor er således overordnet ansvarlig for undervisningens kvalitet, for personale- og organisationsudvikling, elevernes læring, trivsel og fællesskab på tværs af uddannelser og på kostskolen. Rektor skal understøtte elevrådsarbejdet og sikre tydelig ledelseskommunikation, så skolens elever og medarbejdere er velinformerede om ledelsesmæssige beslutninger og overvejelser. I forlængelse af det skal rektor sikre, at nye initiativer og tiltag inddrager campus som helhed, således at elever, medarbejdere og relevante udvalg tager del i udviklingsarbejdet.
Rektor skal også varetage det gode og konstruktive samarbejde med campus´ eksterne interessenter, som undervisningsministeriet, de øvrige gymnasieskoler, andre uddannelsesinstitutioner, kommunens grundskoler og Nyborg kommune.
I den daglige praksis har rektor uddelegeret klare ansvarsområder og funktioner til ledelsesgruppen, pædagogisk faglige koordinatorer (Pfk) og udvalg på skolen. Den pædagogiske, administrative og personalemæssige ledelse varetages således af hele ledelsesgruppen på Nyborg Gymnasium.
Malene Meincke (MM)

Mail: mm@nyborg-gym.dk
Telefon direkte: 63 25 52 04
Mobil: 30 27 61 69
Ansvarsområder:
- Elever; Elevråd, Kapaki, fester (i samarbejde med HRH og MJ).
- Pædagogisk udvikling (i samarbejde med skolens udvalg)
- Kapacitet, udbud og optag (i samarbejde med AG og LBC)
- Klager (i samarbejde med AG og ledelsesgruppen)
- Kostskole (i samarbejde med UN & BA)
- Kvalitetssikring (i samarbejde med MS og LHF).
- Kommunikation – intern og ekstern kommunikation, markedsføring og PR (i samarbejde med uddannelsesledere, HRH, AK og DSP)
- Fællesarrangementer (i samarbejde med PUF)
- Ledelse af sekretariatet
- Medarbejderudviklingssamtaler: ledelse
- Organisationsstruktur, skoleudvikling, strategi, indsatsområder
- Politikker, retningslinjer og studie- og ordensregler
- Økonomi; budget, regnskab, årsrapport, løn, kursusmidler
- Pædagogikum og kursusledelse
- Bestyrelsesbetjening
- Eksternt samarbejde; Gymnasiefællesskabet, GymFyn, Nyborg kommune (Fælles om ungelivet), grundskoler, det lokale erhvervsliv, Ungdomsråd, Undervisningsministeriet, IBO
- Udvalg; Samarbejdsudvalg (SU), PR´s forretningsudvalg (FU), PUF
- Diverse ad-hoc-projekter
Vicerektor og uddannelsesledere
Vicerektor er stedfortræder for rektor og indgår sammen med uddannelseslederne i den daglige ledelse af gymnasiet. Uddannelseslederne vil også kunne fungere som stedfortrædere i situationer, hvor rektor og vicerektor har brug for aflastning eller bliver syge. Hele ledelsen deltager aktivt i de beslutningsprocesser, strategiske og koordinerende overvejelser, der foregår i forbindelse med ledelsen af gymnasiet. Vicerektor og uddannelsesledere udgør sammen med rektor den overordnede ledelsesgruppe, og de er derfor medansvarlige for at sikre et godt og udviklende samarbejdsklima og en klar kommunikation uddannelseslederne imellem. Det er videre uddannelsesledernes opgave at bidrage til en klar kommunikation og sammenhæng mellem de forskellige niveauer og områder i organisationen og sikre, at gymnasiets værdier, formål og læringssyn er en del af de daglige beslutnings- og arbejdsgange.
Vicerektor og uddannelseslederne har et overordnet ansvar i forhold til de forskellige uddannelsesretninger, herunder et antal klasser med tilhørende elever og elevsager.
Vicerektor med ansvar for studieadministration, opgavefordeling og STX
Anna Holm Grønlund (AG)

Mail: ag@nyborg-gym.dk
Telefon direkte: 63 25 52 35
Mobil: 51 35 44 01
Ansvarsområder:
- Stedfortræder for rektor
- Ledelse af stx
- Eksamensansvarlig på STX, HHX, HF, EUX skriftlig, mundtlig, større skriftlige opgaver – eksamensklager
- Studie- og Elevadministration på STX, HHX, HF, EUX– herunder hold- og klassedannelse, hold- og studieretningsoprettelse, fag- og studieretningsudbud. og fagenes timefordeling, årsnorm
- Overflytning af elever
- Læreradministration – dag til dag
- Teaterkoncert
- Årsplanlægning – herunder Pædagogisk årskalender
- Opgavefordeling (i samarbejde med LHF)
- Længerevarende vikariater (sammen med MRH)
- Ansøgninger om mertid (i samarbejde med ledelsen)
- Medarbejderhåndbog og SharePoint (AG)
- Ledelse og koordinering af AP på NG (i samarbejde med sprogkoordinator)
- Skriftlighed og større opgaver – tværgående koordinering på tværs af hhx, stx og hf.
- Optagelsesprøver stx
- Personaleledelse og medarbejderudviklingssamtaler
- Dimission (i samarbejde med sekretariat)
- Kontakten til uvm
- Bestyrelsesmøder
- Kontakten til forældre – diverse møder mm.
- Elevsager: fravær, sanktioner, fastholdelse, trivsel
- Udvalg: SU, PUF, bestyrelse
Uddannelsesleder med ansvar for STX, pædagogisk udvikling og tværgående fastholdelses- og trivselsaktiviteter
Jon Gade Jeppesen (JGJ)

Mail: jgj@nyborg-gym.dk
Telefon direkte: 63 25 52 00
Mobil: 23 86 61 90
Ansvarsområder:
- Ledelse af stx
- Ledelse og udvikling af elevtrivsels- og fastholdelsesindsatser: studievejledning læse- og matematikvejledning, diverse mentorordninger og studie- og ordensregler.
- Ledelse af karrierevejledning: Studieinfo, Karrieretanken og Studievalg Danmark
- Ledelse af introaktiviteter (i samarbejde med SMO)
- Ledelse af bibliotek
- Girafaften, møde for kommende elever
- Personaleledelse og medarbejderudviklingssamtaler
- Pædagogisk udvikling – herunder bl.a. pædagogiske udviklingsprojekter, forsøg, klasseledelse, teamstruktur, faggruppesamarbejde (Sammen med MRH og AG)
- Skriftlighed og tværfaglige opgaver: Flerfaglige forløb, DHO, SRO, SRP
- Brobygning på stx
- Optagelsesprøver stx
- Personaleledelse og medarbejderudviklingssamtaler
- Kontakten til forældre – diverse møder og arrangementer
- Elevsager: fravær, sanktioner, fastholdelse, trivsel
- Udvalg: PUF og stx-udvalg
Uddannelsesleder med ansvar for HHX og planlægning
Lise-Lotte Hofmann Frisch (LHF)

Mail: lhf@nyborg-gym.dk
Direkte telefon: 63 25 52 24
- Ledelse af HHX
- Samarbejde med kommune, virksomheder og øvrige erhvervsuddannelser- Innovation Award, Virksomhedsbank og Økonomiklubben
- Brobygning på HHX
- Skriftlighed og tværfaglige opgaver på HHX: SO, SRO, SOP
- Optagelsesprøver
- Evalueringssamtaler
- Opgavefordeling (i samarbejde med AG og MRH)
- Skemalægning
- Girafaften, møde for kommende elever
- Kvalitetssystem, ETU, undervisningsmiljø, undervisningsevalueringer
- Optagelsesprøver HHX
- Personaleledelse og medarbejderudviklingssamtaler
- Kontakten til forældre – diverse møder og arrangementer
- Elevsager: fravær, sanktioner, fastholdelse, trivsel
- Udvalg: HHX-udvalg og Kvalitetsudvalget (KU)
Uddannelsesleder med ansvar for HF, HR og pædagogisk udvikling
Mads Rokkjær Hammer (MRH)

Mail: mrh@nyborg-gym.dk
Telefon direkte: 63 25 52 04
Mobil: 27 89 20 19
Ansvarsområder:
- Ledelse af HF (i samarbejde med Ni)
- Skriftlighed og større opgaver på HF: MSO og SSO
- HR – herunder udvikling af HR-koncept, Mus-koncept, porteføljesamtaler, GRUS, rekruttering og modtagelse af nyansatte (sammen med MM)
- Arbejdsmiljø – psykisk arbejdsmiljø herunder APV
- Læreradministration – herunder længere lærerfravær, omsorgsdage, feriefridage (i samarbejde med sekretariatet/ REH)
- Længerevarende vikariater (sammen med MRH)
- Personalepolitik og sygefraværspolitik (sammen med MM)
- Pædagogisk udvikling – herunder bl.a. pædagogiske udviklingsprojekter, forsøg, klasseledelse, teamstruktur, faggruppesamarbejde (Sammen med AG)
- Elevstøtteforening
- Studierejser og ekskursioner (i samarbejde med hele ledelsesgruppen)
- After School
- Planlægning af planlægningsdage i juni og august
- Brobygning på hf i samarbejde med pfk (Ni)
- Optagelsesprøver på HF
- Personaleledelse og medarbejderudviklingssamtaler
- Kontakten til forældre – diverse møder og arrangementer m.m.
- Elevsager: fravær, sanktioner, fastholdelse, trivsel
- Udvalg: HF-udvalget og PUF, BU
Uddannelsesleder med ansvar for 10. klasse
Henrik Lunde (HLU)

Mail: hlu@nyborg-gym.dk
Telefon direkte: 63 25 52 33
Mobil: 51 77 71 05
Ansvarsområder:
- Ledelse af 10.klasse (i samarbejde med TEJ)
- Studie- og elevadministration 10.klasse
- Kvalitetssikring og udvikling af 10.klasse
- EUD10 samarbejder SDE, KOLD, SoSu-Fyn
- Prøveansvarlig 10.klasse
- IT-udvikling 10.klasse
- Skemalægning 10.klasse (i samarbejde med TEJ)
- SSP-samarbejde
- UUO- og KUI-samarbejde
- Samarbejde Sundhedsafdelingen og Socialafdeling i Nyborg kommune
- Kontakt til forældre 10.klasse
- Kontakt til UVM 10. klasse
- Studiecenter og Skrivehold
- Ledelse og koordinering af brobygningsaktiviteter og grundskoletilbud
- Orienteringsaften og uddannelsesmesse
- Sundhedsindsatser og røgfri skoletid
- Personaleledelse og medarbejderudviklingssamtaler
- Elevsager: fravær, sanktioner, fastholdelse, trivsel
- Udvalg: Udvalg for pædagogisk udvikling og fællesskab (PUF)
Uddannelsesleder med ansvar for pre-IB og IB
Ulrik Nørum (UN)

Mail: un@nyborg-gym.dk
Telefon direkte: 63 25 52 02
Mobil: 21 59 07 90
Ansvarsområder:
- Ledelse af IB-uddannelsen, herunder Pre-IB, (i samarbejde med LY)
- Optagelse, klassedannelse, gennemførsel og eksamensansvar for IB
- Planlægning af IB-skoleåret, herunder input til opgavefordeling (med AG og LHF), efteruddannelse og skemalægning (med LHF)
- IB Graduation Ceremony (Dimission)
- Pædagogisk udvikling af IB, herunder af IB core (EE, CAS og TOK), samt Student Welfare Programme
- Kvalitetssikring af IB-uddannelsen, herunder 5-års-evaluering
- Samarbejde med øvrige danske IB-skoler
- Kontakt til IBO
- Markedsføring og rekruttering for IB
- Kostskolen (samarbejde med BA & MM)
- Model Uníted NationsIB House Events
- Brobygning på IB
- Orienteringsaften
- Personaleledelse og medarbejderudviklingssamtaler
- Kontakt til forældre og potentielle ansøgere
- Elevsager: fravær, sanktioner, fastholdelse, trivsel (i samarbejde med LY)
- Udvalg: IB Committee, PUF
Økonomi- og servicechef
Lars Bonne Christensen (LBC)

Mail: lbc@nyborg-gym.dk
Telefon direkte: 63 25 52 09
Mobil: 29 41 09 61
Ansvarsområder:
- Ledelse af økonomiafdeling
- Ledelse af Serviceafdeling (i samarbejde med teamlederen)
- Ledelse af køkken & kantine (i samarbejde med køkkenchefen)
- Bygningskapacitet herunder lokaler til undervisning og nybygning
- Ansvar for udlejning af lokaler til eksterne parter
- Arbejdsmiljø – fysisk arbejdsmiljø (i samarbejde med MRH)
- Undervisningsmidler
- Beredskab
- Klatrehalssamarbejde
- Bestyrelsesmøder
- Økonomi; budget, regnskab, årsrapport, løn, kursusmidler
- Udvalg: SU
IT-chef
Mikael Samsøe Sørensen (MS)

Mail: ms@nyborg-gym.dk
Sikker mail:
Hent certifikat
Hent Vcard
Telefon direkte: 63 25 52 23
Mobil: 28 55 16 78
Ansvarsområder:
- IT-systemansvarlig (SharePoint, Teams, OneNote, lectio, …)
- Datasikkerhed
- IT-pædagogik
- Styregruppe for IT-Center Fyn
- IT-strategi
- IT-budget og IT-indkøb
- IT-intro
- Udvalg: Kvalitetsudvalg (KU), IT-udvalg
- Udvikling og support af særlige NG-systemer (SkriveholdsADM mm)
Deputy IB Coordinator
Lisbeth Yousefi (Ly)

Planning and implementation
Tasks and responsibilities are to:
- Assist the Head of IB/IB Coordinator in ensuring alignment between Pre-IB and IB
- Maintain the Pre-IB and IB calendars for the annual cycle in full coordination with the other educational programmes at NG
- Plan Pre-IB and IB examinations (End-of-Year exams in Pre-IB and 2i, mock exams in 3i, IB DP May and November exams), including scheduling and invigilation
- Plan and communicate dates for term grades and End-of-Year grades for both Pre-IB and IB
- Coordinate the intro period for Pre-IB students
- Coordinate NV and AP in Pre-IB
- Plan End-of-Year activities in Pre-IB (e.g. mini-EE, extra mathematics, extra English)
- Coordinate student workload within the Pre-IB and IB
- Assist the Head of IB/IB Coordinator in ensuring IB deliverables (e.g. eCoursework and 5-year evaluation)
- Assist the Head of IB/IB Coordinator in documenting quality and effectiveness through evaluation
- Communicate relevant IBO publications and information to school management, administration, teachers and students
- Be the liaison between Pre-IB and IB students, faculty, administration and the Head of IB/IB Coordinator
Students
Tasks and responsibilities are to:
- Distribute students into the Pre-IB classes
- Monitor the academic development of each Pre-IB and IB student in collaboration with class coordinators (Pre-IB only), Head of IB/IB Coordinator, Head of Boarding School and IB Counsellors
- Organise and attend the Pre-IB parents’ consultation
- Assist the Head of IB/IB Coordinator in the decision of promotion to the IB programme at the end of Pre-IB
- Teach in the Pre-IB and/or IB programmes
Faculty
Tasks and responsibilities are to:
- Assist the Head of IB/IB Coordinator in introducing new teachers to the Pre-IB and IB programmes
- Communicate information on grades, exams and end-of-year activities in Pre-IB and IB
- Represent the Pre-IB and IB programmes in relevant school committees (e.g. IB Committee, PUF)
EUD/EUX-koordinator
Sanne Møller Skovgaard (SMS)

EUD/EUX-koordinatoren skal drive og udvikle uddannelsen i samarbejde mellem uddannelsens lærere og ledelsen. Funktionen rummer desuden klare administrative, pædagogiske og elevrelaterede opgaver. EUD/EUX-koordinatoren skal således varetage den daglige drift og planlægning samt være ansvarlig for konkret implementering af faglige, pædagogiske- og trivselsmæssige tiltag. Herudover skal koordinatoren profilere uddannelsen overfor kommende elever og udvikle samarbejdet med eksterne interessenter og virksomheder. EUD/EUX-koordinator samarbejder tæt med ledelsen om den overordnede strategiske ledelse af uddannelserne.
EUD/EUX-koordinatoren skal bl.a. have følgende arbejdsområder:
- Daglig drift og ledelse af afdelingen og ansvar for EUD-/EUX-udvalget
- Kalender og udvikling af årshjul, indsatser og projekter (planlægning og afvikling af GF1, GF2 og EUX-studieåret og EOP.
- Aktiviteter ud af huset med samarbejdspartnere, vedligeholde og udvikle netværk hen over Fyn
- Udvikle tiltag og projekter
- Brobygning, uddannelsesmesse og orienteringsaften
- Forankring og eksekvering af klasseledelsesprojekt på EUD/EUX
- Elevsamtaler, fraværshåndtering og trivsel
HF-koordinator
Nikolaj Glargaard

Mål:
HF-koordinatoren medvirker til konkret at drive og udvikle uddannelsen i samarbejde mellem uddannelsens lærere og ledelsen. HF-koordinatoren varetager dele af den daglige drift og planlægning og er ansvarlig for konkret implementering af faglige, pædagogiske- og trivselsmæssige tiltag og forløb. HF-koordinator samarbejder tæt med uddannelsens leder, der varetager den overordnede strategiske ledelse.
Opgaver og konkrete ansvarsområder:
- HF-udvalg og lærermøder
- PP-forløb
- KS og NF
- HF-brobygning
- HF forældreaften og O-aften – i samarbejde med lederne.
- SSO
- Optagelsesprøver i samarbejde med ledelsen
- Planlæg evalueringssamtaler
- Elevsamtaler, fravær og skrivehold.
- Sanktionssamtaler med elever og løbende trivselssamtaler
- Løbende skemajusteringer i forbindelse med forløb, større opgaver og ekskursioner m.m.
- Årshjul for uddannelsen

